Har efter många om och men kommit mig för att börja blogga.
Mitt syfte med denna blogg är att dela med mig av hur jag hanterar mina investeringar och eftersom jag knappast är någon expert på att investera så hoppas jag att det finns gott om välvilliga personer där ute som inte tvekar att ge mig ett eller annat råd.
Kort om min "ekonomiska" bakgrund:
Jag har försörjt mig på onlinepoker i ungefär tre och ett halvt år. Jag har alltid haft svårt att motivera mig att göra mer än jag behöver och har därför inte riktigt utnyttjat min tid på ett vettigt sätt. Exempelvis så snittade jag runt 26 000 kr /mån förra året men "arbetade" kanske inte mer än 30 timmar i månaden. Bestämde mig förra hösten för att försöka "arbeta" mer och få upp inkomsten till vettigare summor (26 000 kr i månaden är inte så festligt när man inte får pension osv) och i år så är månadssnittet ordentligt förbättrat. Så förbättrat att jag nu börjat fundera på att investera en del pengar. Just nu lutar det åt att först och främst starta en kapitalförsäkring via Avanza och till en början investera i Avanza Zero. Tankar kring detta någon? Tacksam för råd/tips!
Det rätta verktyget
2 månader sedan
4 kommentarer:
Hej!
Det skall bli kul att läsa mer om ditt pokerspelande. Jag antar att det går upp och ner ibland. Har du t ex varit nere i en djup svacka där ditt kapital urholkats så rejält att du har övervägt att sluta? Spelar du med små insatser mot amatörspelare för många och regelbundna vinster eller är du mer intresserad av att vinna stora summor?
Lycka till med bloggandet!
Ja, det går upp och ner ofta. Det är ju den inbyggda variansen i spelet som gör att även de dåliga spelarna vinner i det korta loppet som gör att spelet går att slå i det långa loppet =)
Gällande om mitt kapital urholkats så jag har övervägt att sluta så är svaret nej. Jag anpassar alltid insatserna på spelet efter hur stor min spelkassa är. Om det går dåligt så går jag ner på lägre nivåer och bygger upp spelkassan och självförtroendet igen.
Generellt sett kan man säga att jag alltid spelar så högt som min spelkassa tillåter för att maximera min vinst. Dessutom så tycker jag inte motståndet är så värst mycket bättre på de höga nivåerna gentemot de lägre och så länge jag känner att jag "slår" nivån så skulle jag tycka att det är slöseri med tid och ansträngning att sitta och spela med lägre insatser.
Pensionsspara kanske skulle vara nåt? Jävligt tråkigt att göra men kanske kan vara bra när man inte "jobbar på riktigt".
Neeej börja inte pensionsspara! Värsta dumma fällan=)
Skicka en kommentar