tisdag 5 augusti 2008

Läget just nu

Läget vid bloggens start:

Tillgångar
SPAX: 40 000 sek
Aktier: 0 sek
Fonder: 0 sek
Skandiabanken (ej inkluderat spelkassa som finns på kontot): 11206 sek
Swedbank: 4824 sek
Spelkassa (På bank och pokersajter): 152047 sek (bank) 365664 sek (pokersajter)

Skulder
CSN: Det måste jag kolla upp. Ungefär 60 000 sek kan jag tro

Resultat denna månad (så här långt): +42050 sek

Så vad jag nu funderar på är alltså att investera en del varje månad och jag är inne på en kapitalförsäkring. Nån som har något råd att ge?
Gällande CSN så borde jag nog betala av det snabbt antar jag? Eller gör pengarna större nytta investerade (högre avkastning än räntan på lånet) i tex en indexfond i en kapitalförsäkring tror ni? Hjälp gärna en novis!

9 kommentarer:

David sa...

Det är sunt att investera mycket pengar när man har så säkra och stabila intäkter i tidig ålder (som jag förmodar att du besitter). I och med att ditt cashflow är såväl stort samt stabilt, så blir din investeringsproblematik egentligen mest angenäm. Jag har skrivit några inlägg som kan passa dig på min blogg i underkategorin sparande. Avanza Zero samt fonder från Skagen är förmodligen bra alternativ till dig.

Kontakta mig gärna på min mail, så kan jag ge dig lite mer ingående eller specifik information som jag tror kan hjälpa dig!

Mvh David

Admin sa...

Grattis till dina tillgångar och pokervinster! Jag brukar inte länka till pokerbloggar (är emot konceptet då jag känner till personer som råkat illa ut på grund av det), men din verkar vara intressant ur investeringsperspektiv. Jag kan lägga upp en länk om ett tag, när du bloggat lite längre.

Angående CSN skulle säkert de flesta säga att det är bättre att betala räntan och inte amortera extra men själv kommer jag säkert vilja bli av med hela mitt när jag är klar med studierna. När börsen känns osäker som nu kanske man inte kan vara så säker på att verkligen få avkastning heller.

Jag har kapitalförsäkring och är jättenöjd med det. Avanza eller Nordnet är att föredra, de är billigast. Courtaget är dyrare i KF än i vanlig depå, jag betalar 99:- per köp/försäljning. Har man Avanza kan man köpa Avanza Zero som är en indexfond utan avgift.

Lycka till!

David sa...

Är det därför du inte lagt till mig, finanskvinnan? :)

Mvh David

Admin sa...

David: Ja, ditt vettlösande spelande med pengar är inget för mina bloggläsare.

Skämt åsido måste jag ha missat det, jag lägger till dig på en gång.

Pokerinvesteraren sa...

FK: Mmm, detta är ju lite annorlunda. Jag bloggar ju inte om pokerns här utan bara om investering av pengar som kommer från pokerspel precis som andra bloggar om hur de placerar sin lön =)
(Har en annan blogg som fokuserar på pokern)

David: Man tackar! Jag mailar så snart jag orkar. Slutkörd efter ett femtimmarspass nu =(

huhlahaud sa...

Den här bloggen kommer jag att följa. Hoppas du inte tappar motivationen bara. Skulle hemskt gärna vilja ha länken till din andra pokerblogg också då jag själv tycker poker är skoj. Vilken nivå och vilket spel lirar du? Inga dåliga inkomster grattis till dom. Själv harvar jag lite småcents spel för skojs skull.

Pokerinvesteraren sa...

Mail skickat David!

Utdelningar sa...

Hade gärna också velat ha en länk till din pokerblogg.

Alex sa...

although i don't have that much input on the subject i find the reading very interesting. hope you keep us posted on your future investments and results.

cheers

willie

http://www.williamborg.blogspot.com/